Sposób na majówkę

Wspomnienia z dzieciństwa

Kiedy byłam mała ubóstwiałam Zoo Safari w Świerkocinie. Z fascynacją obserwowałam dziwne i mało znane mi wtedy zwierzęta. Jednak największą rozrywką była zagroda z kozami, które sprawiały radość każdemu dziecku (mi też do czasu pewnego incydentu). Chociaż zoo zapamiętałam z czasów, kiedy zajmowało dwa razy mniej miejsca oraz miało o wiele mniej zwierząt, to i tak uwielbiałam tam wracać. 

Cena:
30 zł/os. w weekend i święta
25 zł/os w pozostałe dni

Strona internetowa:
http://zoosafari.pl

Zoo Safari w Świerkocinie to jedyny ogród zoologiczny tego typu w Polsce. Zajmuje ono ponad  20 hektarów i znajduje się tam ponad 600 gatunków zwierząt. Na terenie zoo mamy safari, którym należy wjechać samochodem lub autokarem oraz park rodzinny, gdzie jest możliwość obejrzenia reszty zwierząt w pieszym zoo, skorzystania z mini wesołego miasteczka i posilenia się. Samo safari składa się z czterech sektorów: Ameryki Południowej, Afryki, Mongolii oraz Azji. Możemy tam ujrzeć takie zwierzęta jak osły, zebry, antylopy Garna czy strusie Nandu. Teoretycznie nie powinniśmy otwierać okien i głaskać każdego stworzenia co podejdzie w nadziei na posiłek. Skończy się to najprawdopodobniej utknięciem głowy osła w aucie (jak się zdarzyło w naszym przypadku) lub otoczeniem potencjalnego  żywiciela stadem, bez możliwości ucieczki przez co najmniej 10 minut. Żeby nie było, pracownicy ostrzegali przed tym ;)

Objechanie safari dwa razy, z drobnymi przystankami, zajęło nam ok. 45 minut. Obejście pieszego zoo podobnie. Chociaż bilet pozwala na całodniowy pobyt, to jest to  o wiele za długo, chyba, że korzysta się z parku rozrywki. Wtedy wycieczka może nieco się przedłużyć.

Osobiście najbardziej podobała mi się część ze zwierzętami. Od czasu dzieciństwa doszło parę naprawdę interesujących okazów, jak chociażby białe lwy czy psy dingo. Dla dzieci największą rozrywką jest zagroda kóz, gdzie można karmić rogaczy. Specjalne jedzenie nabywa się w sklepie (koszt 3 zł), a następnie z tą karmą goni się kozy, które już są tak przeżarte, iż ostatnią rzeczą jaką chcą robić to jeść. Oczywiście zakupiłam paszę i wlazłam do zagrody, stawiając czoło traumie z dzieciństwa. Skończyło się to krzykiem oraz wołaniem o pomoc. Zamiast żarcia wolały papierową torebkę, którą brutalnie mi wyrwały a jakby tego było mało zaczęły zjadać mi bluzkę. Koszmary dzieciństwa powróciły. Oficjalnie 2:0 dla kóz.

jak widać  zagrodzie nie tylko można było znaleźć kozy

lama

torebka jednak smaczniejsza

koza

Część z wesołym miasteczkiem, raczej nie była wesoła. Sprzęt wyglądał jakby pamiętał nasze czasy – nieodmalowany, straszący, wręcz odpychający. Chociaż dzieciom i tak się podobało. Niestety korzystanie z urządzeń było dodatkowo płatne. Przykładowo skakanie po dmuchanym zamku kosztowało 5 zł.

Oprócz tego mogliśmy spróbować swoich sił w grze zręcznościowej. Koszt zależny od rodzaju gry, ok. 6 zł. Nie tylko niska cena kusiła, również to, że każdy wygrywa. Pierwsza nagroda – niczego sobie pluszak. Za to nagroda pocieszenia… Plastikowe roślinki używane do akwarium. Może jakbym hodowała rybki ucieszyłoby mnie to chodź trochę.

WM1

WM2

Zoo Safari jest dość popularnym miejscem wycieczek rodzinnych, świadczy o tym chociażby ilość zwiedzających. Część ze zwierzętami to frajda dla małych jak i dużych. Bo kto nie lubi oglądać zwierzaków? Park rozrywki kuleje, ale przecież nie trzeba tam zaglądać. Zwłaszcza, że o wiele ciekawsza jest zagroda z kozami ;)

safari3

safari13

safari13

safari11

safari10

safari9

safari8

safari7

safari6

safari5

2 Comments Add yours

  1. Just pisze:

    Lama <3

    Polubienie

  2. Urocze zwierzaki!

    Polubienie

Skomentuj

