Atelier Japońskich Smaków MUGI

Przeciętnemu Polakowi kuchnia japońska kojarzy się zazwyczaj z sushi, ewentualnie  z zupą miso. Związane jest to z tym, że w każdym dużym mieście znajduje się przynajmniej kilka restauracji z tym daniem, a nawet, w coraz większej ilości sklepów można kupić większe lub mniejsze pakowane zestawy z tym specjałem. Uwielbiam sushi, ale tym razem bohaterem posiłku będzie trochę mniej znane, choć tradycyjne danie. Będzie nim makaron.

Jestem fanką Japonii i wszystkiego co jest z nią związane, więc gdy dowiedziałam się, że otwierają w Szczecinie nową japońską restauracje, wiedziałam, że wcześniej czy później (z naciskiem na wcześniej) się w niej pojawię. Zwłaszcza, że po krótkim researchu  okazało się, że nie uświadczysz tam ani kawałka sushi. Namówiłam więc koleżankę i wybrałyśmy się tam popołudniu na obiad.

Na wstępie wspomnę, że bardzo podoba mi się wystrój tego miejsca. Nie jest to duża restauracja, wnętrze jest jasne, proste i nowoczesne. Stoliki ustawione są wzdłuż ścian i okna, a centralne miejsce w pomieszczeniu zajmuje miejsce, gdzie kucharz przygotowuje bohatera lokalu, czyli makaron-a dokładnie udon.

Wnętrze lokalu

13147937_10201433515317638_2122336144_o

U nas w Szczecinie jako japońskie danie króluje sushi, dlatego byłam podekscytowana faktem, że mam okazję spróbować czegoś innego. Wyjaśnijmy jednak na początku co to jest ten udon.

Udon to rodzaj grubego makaronu zrobionego z mąki pszennej. W restauracji możemy oglądnąć cały proces jego tworzenia – wyrabianie, krojenie i gotowanie, co jest moim zdaniem fajną możliwością. Udon może być podawany na ciepło, już w bulionie razem z dodatkami lub w zestawie, gdzie makaron, bulion i dodatki są podawane oddzielnie (jak powiedziała nam kelnerka: jest to opcja dla lubiących bawić się jedzeniem). Można przy tym wybrać wersję na ciepło i na zimno. Oprócz tego w restauracji można zjeść między innymi ramen, pierożki gyoza, tempurę, smażony makaron oraz ryż japoński podawany na ciepło z tempurą. Dobry powód, żeby zawitać tu przynajmniej drugi raz.

Razem z koleżanką zdecydowałyśmy się na zestaw z makaronem udon na ciepło, przy czym ja wybrałam wersję tylko z warzywami, a Aga dodatkowo miała jeszcze krewetki. Miłym akcentem jest znajdująca na każdym stoliku darmowa przekąska. Stanowi ją smażony na głębokim tłuszczu makaron, który jest chrupiący i smakuje podobnie jak precelki. Dodatkowo, czekając na zamówienie, można popijać sobie zieloną herbatę lub wodę, która jest w cenie każdego zestawu.

Czarka z zieloną herbatą

13199545_10201433515157634_764985593_o

Makaronowa przekąska

13128898_10201433515077632_264921505_o

Na nasze zamówienie czekałyśmy maksymalnie 30 minut. Po tym czasie kelnerka przyniosła nam tacę z kilkoma mniejszymi naczyniami i jednym większym, w którym pływał udon. Nie wiedziałyśmy za bardzo od czego zacząć jedzenie, jednak na szczęście kelnerka, prawdopodobnie przyzwyczajona do takich sytuacji, zrobiła nam szybki kurs prawidłowego jedzenia. W skład mojego zestawu wchodziły: udon, bulion w którym zamacza się makaron, tempura warzywna, sos do tempury oraz przekąska dnia (tym razem był to kawałek słodkiego omletu z warzywami).

Tak wyglądał cały zestaw

13128521_10201433515237636_1767684407_o

13199386_10201433515197635_1772493381_o

Porcja jest dość spora, ale zjadłam ją prawie cała, bo byłam bardzo głodna. Czy mi smakowało? Oczywiście:) Nie jest to może danie, które jadłabym codziennie (cena niestety też by mi na to nie pozwoliła), ale raz na jakiś czas chętnie bym tutaj przychodziła, zwłaszcza, że kuszą mnie inne pozycje z menu. Plusem jest to, że czuć świeżość wykorzystanych produktów – warzyw jak i makaronu, którego produkcji sami jesteśmy świadkami. Warto dodać, że danie jest bardzo delikatne i neutralne w smaku, lekka słoność pochodzi z sosu do tempury i bulionu do makaronu. Dlatego amatorzy mocno doprawionych dań mogą poczuć się troszkę rozczarowani.

W restauracji funkcjonuje też sklepik, w którym można kupić komiksy japońskie, czyli mangi. Znajdują się one również na półkach obok stolików, więc podejrzewam, że można po nie sięgnąć w trakcie oczekiwania na zamówienie.

Dla zainteresowanych wstawiam jeszcze menu restauracji.

Skomentuj

